Parametry oboru
- Umění a užité umění
- Úplné střední odborné vzdělání s maturitou (bez vyučení)
- Denní
- Čtyři roky
- Cizí jazyky, Český jazyk, Dějepis, Výtvarná výchova
- 20 žáků
- 50%
Jak vyučujeme tento obor u nás na škole
Obor spojuje výtvarnou teorii a praxi s ryze technickými znalosti z oblasti digitálních médií. Podstatou výuky je propojení různých médií (oborů) do jednoho výsledného tvaru, nebo výběr nejvhodnějšího média pro daný úkol. Tento široký záběr dovedností předpokládá nutnost spolupráce jak mezi studenty v rámci oboru, tak i možnost příležitostného propojení s obory příbuznými (grafický design).
Důraz je kladen na zvládnutí teoretických principů, ze kterých je možné odvozovat konkrétní praktická řešení problému. Student má možnost se rozhodnout o svém směrování na základě všeobecné průpravy v oblasti fotografie, grafiky (2D/3D), videa, zvuku, animace, interaktivních a internetových technologií. Je pochopitelné, že obor bude naplněn studenty nejrůznějších zájmů a předpokladů, ke kterým je proto nutné přistupovat individálně. Vlastní užší zaměření si student vybírá v druhé polovině studia a vyplyne především z osobních preferencí a talentu studenta.
Charakteristika oboru
Žáci se naučí ovládat základy klasických výtvarných technik, vyhledávat a využívat inspirační zdroje, využívat výtvarné a výrazové možnosti techniky, softwaru a realizačních technologických postupů. Dále se naučí provádět činnosti související s multimediální tvorbou webdesignu, 2D a 3D grafiky, statických i pohyblivých digitálních záznamů, tj. ovládat technologické postupy tvorby multimediálních děl, používat nové technologie, programy, technická zařízení pro tvorbu 2D a 3D grafiky, zpracování audio a videozáznamů.
Informace o trhu práce
Absolventi se mohou uplatnit při produkci multimediální tvorby, počítačových her, počítačové animace, statické i animované prostorové reality, filmových klipů, webových stránek, tiskových materiálů, multimediálních výukových prezentací apod. Absolventi mohou pracovat v reklamních a komunikačních agenturách, propagačních a firemních odděleních, design studiích v sektoru průmyslového videa, jako členové výrobního štábu audiovizuálních děl v oblasti filmu, v reklamních či projekčních kancelářích nebo softwarových firmách.
Absolventi mohou pokračovat ve studiu na vyšších odborných školách nebo vysokých školách, zejména v uměleckých oborech, ale i v oborech pedagogických a sociálních.