Odklad, nebo nástup do školy? Každé dítě potřebuje jiný start, přípravná třída mu dává čas dozrát
Poslechněte si rozhovor pořadu Reparát Českého rozhlasu Plus o tom, jak poznat, že je dítě zralé na školní docházku.
Poslechněte si rozhovor pořadu Reparát Českého rozhlasu Plus o tom, jak poznat, že je dítě zralé na školní docházku.
Status studenta je pojem, který zahrnuje všechny studentské výhody. Zdravotní pojištění hrazené státem, studentské slevy na dopravu a další. V praxi ho upravuje 7 zákonných norem, jejichž bludištěm vás provede náš článek. Podívejte se na shrnutí – zůstane mi po maturitě status studenta? Do kdy jsem studentem po VŠ/VOŠ?
Ve středu 7. května se uskutečnil historicky první Den studentských projektů, během něhož bylo představeno celkem 54 samostatných studentských projektů napříč všemi obory. Prezentace probíhaly nejen před spolužáky, ale také před zástupci firem a veřejností. Akce ukázala, jak důležité je propojení školy s praxí i podpora samostatné tvůrčí práce studentů.
Výsledky se dozvíte ve čtvrtek 15. května 2025, přesný čas nebyl upřesněn, ale očekáváme dopoledne. Informaci o svém (ne)přijetí najdete jednak po přihlášení se do DIPSY, kde byste měli vidět své jméno Pepa Novotný – přijetí na Gymnázium Sluníčkov.
Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a Středisko služeb školám, České Budějovice, Nemanická 7, vytvořili první přeshraniční skrytý příběh, který vás zavede mezi České Velenice a rakouský Gmünd – místy, kudy kráčel malý kluk jménem Adolf Born, který zatím netuší, že se jednou stane světoznámým ilustrátorem.
Ředitelé a ředitelky škol mají důležitou roli lídrů, kteří zásadně ovlivňují to, jak škola funguje, jak se v ní učí i pracuje. Pozici je ale obtížné obsadit, do většiny konkurzů se hlásí jen jeden zájemce. Na ředitele školy je totiž naloženo daleko více odpovědnosti než pouze za to, jak vzdělává.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy představuje nový Systém podpory a vedení ředitelů škol , který přináší ucelenou strategii pro posílení role ředitelů jako klíčových lídrů školského prostředí. Tento systém, vytvořený ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem ČR a Českou školní inspekcí, má ambici zásadně proměnit způsob, jakým je vedení škol v České republice podporováno a rozvíjeno.
V české společnosti stále existují rozdíly v postavení žen a mužů, přičemž tradiční rozdělení jejich rolí je stále patrné. Ve srovnání s průměrem zemí Evropské unie má Česká republika v této oblasti ještě prostor pro zlepšení, což dokládají i mezinárodní srovnání, například index rovnosti vypracovaný Evropským institutem pro genderovou rovnost (EIGE).