Pedagogika, učitelství a sociální péče

Pedagogika volného času a vychovatelství

75-31-N/01

Parametry oboru

Charakteristika oboru

Vzdělávací program připravuje pro širokou oblast volnočasových aktivit skupin i jedinců na úrovni animátorské, realizační, výkonné, řídící, organizátorské i administrativní s reflexí moderních trendů trávení volného času jako životního stylu rodin a sportovních, kulturně poznávacích a výtvarných aktivit pro děti a mládež. Student se naučí projektovat, realizovat, vést a zajišťovat volnočasové aktivity ve vybrané specializaci, hodnotit průběh a výsledky realizovaných volnočasových aktivit, vést pracoviště volného času, využívat metodické postupy nácviku sportovních dovedností, aplikovat pohybové dovednosti a zdravotně kondiční a regenerační činnosti v přírodním prostředí. Získá dovednosti k rukodělným aktivitám s dětmi i dospělými v zařízeních pro volný čas a dovednosti v rámci dramatické výchovy. Seznámí se s pedagogickými a psychologickými východisky didaktických situací, získá geografické, historické, kulturní a přírodovědné poznatky a dovednosti pro orientaci, pobyt, pohyb v krajině a pro přežití ve volné přírodě.

Informace o trhu práce

Absolvent se uplatní jako pracovník kulturních a vzdělávacích organizací, moderátor a konferenciér, lektor, personalista pro vzdělávání, pedagog volného času, vychovatel, animátor společenských akcí, zprostředkovatel umělecké agentury, sportovní instruktor, metodik. Může pracovat v centrech volného času dětí a mládeže – domech dětí a mládeže, stanicích mladých turistů, techniků, školních družinách, školních klubech, v rekreační tělovýchově – centrech sportu pro všechny, kondičních střediscích, ve správě státu a obcí – odborech a referátech volného času, kultury, tělesné výchovy, v zařízeních zdravotní a sociální péče – školách při nemocnicích, charitativních zařízeních, ústavech sociální péče, humanitárních zařízeních pro přistěhovalce, v zařízeních cestovního ruchu a lázeňských střediscích.