Jak efektivně pracovat s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami
Program vzdělávací akce:
I. část
1. Logopedie (2h)
– vybrané vady řeči: dyslálie, dysfázie
– vhodné praktické postupy pro práci s těmito dětmi
2. Poruchy autistického spektra (PAS) (3h)
– nejvýraznější projevy PAS
– vhodné metody práce
3. Psychopedie a hraniční děti (3h)
– základní charakteristika dětí s mentálním postižením, zaměření zejména na hraniční děti
– efektivní metody pro práci s dětmi s mentálním postižením
Zadání úkolu do dalšího setkání (viz sdílení zkušeností účastníků)
II. část
4. Poruchy pozornosti (ADHD, ADD) (3h)
– základní charakteristiky poruch pozornosti
– hyperaktivita
– vhodné postupy práce s těmito dětmi
5. Sdílení zkušeností účastníků (1h)
– úkol z 1. na 2. setkání; bude blíže specifikováno (každý sdílí 1 přiklad své praxe – příběh / pomůcka / zkušenost
6. Specifické poruchy učení (4h)
– základní charakteristiky specifických poruch učení:
– dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie
– dopady specifických poruch učení na proces učení dítěte; zážitková aktivita navozující dané obtíže
– následné vyvození vhodných postupů práce s dítětem; základní reedukační postupy, pomůcky; osvojení si práce s nimi
U každého tématu účastníci sami nebo ve své skupině vyvozují vhodné postupy a metody pro vlastní práci s následnou zpětnou vazbou od lektora.
Jde o součást evaluace při vyhodnocování posunu účastníků.