Více informací
Prakticky nikdo nechce vědomě druhým lidem ubližovat nebo jim škodit. Přesto se čím dál častěji ocitáme uprostřed konfliktů a nedorozumění. Rozčilujeme se (ať už nahlas nebo v duchu) a zlobíme se na sebe navzájem i na sebe sama, i když víme, že si tím spíše ještě více škodíme. Nemůžeme si pomoci. Jednou z příčin je, že jsme způsob a cíle naší komunikace nepřizpůsobili našim skutečným potřebám.
Tento kurz nabízí jednu z možných cest jak se s lidmi (i sami se sebou) domluvit, jak předcházet konfliktům a jak je řešit. Výsledkem je smysluplná spolupráce, vnitřní klid, ale především důstojné řešení a osobní růst pro všechny zúčastněné strany.
***
Komunikační návyky a strategie mají jednoduchou rovnici. Vychází z kombinace řeči těla, prozódie (tedy emočního obsahu řeči) a samotného věcného obsahu. Soulad mezi těmito třemi oblastmi určuje pravděpodobnost dohody. Dále zde působí osobité projevy řeči, tedy to, čím je komunikace osobnosti jedinečná.
Existuje řada základních komunikačních strategií a zároveň chyb, které vyplývají z jejich nerespektování. Namátkou jsou to „zakázaná témata“, chybné předpoklady a nekomunikované plány, nedostatečně naučené „hladivé návyky“, obava ze zpětné vazby či „komunikační jedy“.
***
Na kurzu je předkládán soubor dovedností zaměřených na rozvoj vzájemné komunikace učitelů, žáků a jejich rodinných příslušníků s cílem vytvořit bezpečný prostor a atmosféru porozumění, spolupráce a důvěry.
Základním cílem komunikace není jen předání informací, ale také vzájemné obohacení a přiblížení dvou nebo více osob.
Koncept semináře je postaven prakticky a předpokládá i část věnovanou dotazům.
Webinář s Mgr. Jiřím Haldou.
Přihlašování na www.tvorivaskola.cz