Vyučující získají po registraci na www.penezoveda.cz přístup k materiálům, ze kterých si budou moci jednoduše sestavit podklady pro výuku i pracovní listy pro žáky. Další část portálu je veřejná. Rodiče ho mohou používat pro vzdělávání svých dětí a všichni ostatní z něho mohou čerpat znalosti nejen o financích, ale i o dalších tématech. Web tematicky zahrnuje oblasti Hospodaření domácností, Finance prakticky, Odpovědné zadlužování, Ochrana životního prostředí, Tvoje cesta onlinem, Kyberšikana, Kyberhrozby, Finanční produkty, Peníze a Moderní platební metody.
„Klíčové je poskytnout školám flexibilitu a možnost přizpůsobit vzdělávací obsah jejich specifickým potřebám a podmínkám. To zajistí, že výuka finanční gramotnosti bude efektivně integrovaná do školních vzdělávacích programů a bude odpovídat různorodým potřebám škol i regionů,“ uvedl ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek.
Dle průzkumů ČSOB a Mastercard mezi více než 500 rodiči a 252 teenagery mají děti o témata týkající se financí zájem. Informace dle průzkumu získávají děti zejména v rodině (94 procent) a ve škole (53 procent). Dále také od kamarádů (43 procent), vlastním hledáním (19 procent) a od influencerů (17 procent) nebo sourozenců (13 procent). V otázce odpovědnosti za finanční vzdělávání dětí považuje. 96 procent rodičů za hlavní zodpovědné sebe. Hned na druhém místě je podle 30 procent rodičů školství.
Dle srovnávacích testů PISA jsou čeští žáci ve finanční gramotnosti nadprůměrní v porovnání se zeměmi OECD. Více než třetina žáků v České republice (34 %) dosáhla nejvyšších dovednostních úrovní. Zároveň se ale zvýšil podíl žáků, kteří nedosáhli ve finanční gramotnosti základní dovednostní úrovně.
Zdroj: MŠMT ČR