18. 11. 2024

Digitální kompetence a informatické myšlení žáků ZŠ a SŠ

Dynamický vývoj digitálních technologií má zásadní dopady prakticky ve všech oblastech fungování společnosti. Vzdělávání není v tomto ohledu výjimkou, což v případě České republiky dobře dokládají i změny v zasazení této problematiky v základních programových dokumentech.

Ve vazbě na Strategii digitálního vzdělávání do roku 2020, byl v roce 2014 iniciován proces revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Následné revize rámcových vzdělávacích programů, které jsou od začátku třetí dekády 21. století postupně zaváděny do praxe, proto položily důraz na témata rozvoje informatického myšlení a digitálních kompetencí žáků. V kontextu uvedených změn realizovala Česká školní inspekce ve školním roce 2023/2024 šetření, které se zaměřilo na hodnocení vybraných aspektů digitálních kompetencí a informatického myšlení žáků.

Tematická zpráva

Zdroj: Česká školní inspekce ČR