Ve třídě s dvaceti dětmi má každý nějaký hudební nástroj. Ať už jsou to boomwhackers, kýbl nebo zvonkohry. A společně se snaží udržet píseň pohromadě. V hodinách se tím Olga Kovaříková zaměřuje na spolupráci nebo soustředění. Aby dětem přiblížila i dobové hity, jako je Prodaná nevěsta od Bedřicha Smetany, nechává je k tomu tancovat nebo rapovat. Jako aktivní muzikantka jim je schopná písně znovu zaranžovat. Sedět je často nenechá ani v hodinách dějepisu, kde sází na pestrost, využívá hry, dramatizaci i badatelskou výuku a materiály sdílí s kolegy. „Neberu to jako své know-how. I mě to sdílení posouvá, protože nad tím musím víc přemýšlet a správně metodiku formulovat,” říká Olga Kovaříková, která se v letošním ročníku Global Teacher Prize Czech Republic umístila na třetím místě.
Pokračování rozhovoru s Olgou Kovaříkovou na webu EDUin.
Zdroj: EDUin