ČŠI ČR

Čtenářská gramotnost na základních a středních školách ve školním roce 2022/2023
28. 03. 2024

Čtenářská gramotnost na základních a středních školách ve školním roce 2022/2023

Čtenářské gramotnosti je přisuzována vysoká důležitost z hlediska dosahování úspěchů a zažívání potěšení a radosti ve vzdělávání, v osobním i pracovním životě. Vyšší úroveň čtenářské gramotnosti je také spojována s lepší schopností kritického myšlení a správného rozhodování, s vyšší citlivostí k přijímanému informačnímu obsahu, s rozvojem kreativity a představivosti či s posilováním sebedůvěry v komunikaci a sociálních vztazích. V přeneseném významu můžeme čtenářskou gramotnost chápat jako pomyslný „klíč k poznání“. 

Celý článek
Přírodovědná gramotnost a přírodovědné vzdělávání na ZŠ a SŠ
27. 03. 2024

Přírodovědná gramotnost a přírodovědné vzdělávání na ZŠ a SŠ

Přírodovědné gramotnosti a přírodovědnému vzdělávání je připisována vysoká důležitost v životě současné společnosti. Důležitost přírodních věd je mimo jiné spojována s potřebami jedince reagovat na existující životní situace a lépe porozumět fungování světa, s potřebami trhu práce či s potřebami porozumění argumentům pro odpovědné chování ve společnosti a pro účast jedinců na věcech veřejných.

Celý článek
Tematická zpráva – Společná výuka běžných tříd a tříd speciálních
15. 02. 2024

Tematická zpráva – Společná výuka běžných tříd a tříd speciálních

Společná výuka žáků bez speciálních vzdělávacích potřeb (SVP) a se SVP je většinou diskutována a hodnocena především z hlediska přínosů pro znevýhodněné žáky. Podle některých zahraničních výzkumů je však společné vzdělávání identifikováno jako jeden ze znaků zvyšujících úspěšnost vzdělávání obou skupin žáků.

Celý článek