Jejím cílem je, aby deváťáci opouštěli školu s pocitem, že rádi a dobře malují. Dělá pro to hodně – nikoho například nenutí sedět a pracovat na výkresu podle pokynů. „Někdy jsem asi pro žáky až trochu otravná s tím svým nadšením,“ říká letošní finalistka ceny Global Teacher Prize Czech Republic Ludmila Fidlerová. „Ale nakonec bývají překvapení, jak krásné věci se jim podařily,“ dodává. Kromě výtvarné výchovy učí také osobnostně-sociální výchovu.
Řekněte mi něco o vaší škole. Jaká je?
Naše škola je úplně běžná veřejná základní škola, která se na nic nespecializuje. Nicméně mnozí učitelé se u nás velmi poctivě věnují svému řemeslu. Fyzika, přírodopis a další předměty se berou hodně badatelsky. Jsme také škola s daltonskými prvky na prvním stupni. Velmi nás posunulo, že jsme teď pět let byli zapojeni v projektu Pomáháme školám k úspěchu.
Učíme se soustředit na výuku vedoucí ke kritickému myšlení a k práci s textem. Čtenářství a pisatelství se nám propisuje do běžných předmětů i třídnických hodin, které jsme si dřív dělali s dětmi jen tak ad hoc, a postupně se z nich stala osobnostně-sociální výchova, která má pevné místo v rozvrhu. Máme hodně žáků s odlišným mateřským jazykem ze všech koutů světa, kteří žijí ve spádovém obvodu v centru Brna. Jinak ale nejsme nijak zvláštní nebo speciálně zaměřená škola.
Celý rozhovor s Ludmilou Fidlerovou najdete na webových stránkách EDUin.
Zdroj: EDUin