Co je cílem projektu AIDIG?
V době, kdy se virtuální realita nebo pokročilé digitální nástroje stávají běžnou součástí výuky, je důležité, aby i sami učitelé uměli moderní technologie efektivně začlenit do svých hodin. Projekt AIDIG jim v tom pomůže.
Jeho hlavní cíle jsou:
- Podpořit využívání umělé inteligence (AI) přímo ve vzdělávání.
- Komplexně rozvíjet digitální kompetence učitelů a učitelek.
- Naplňovat strategii MŠMT zaměřenou na digitalizaci školství a navázat na iniciativy, jako jsou Digitální učební pomůcky nebo podpora kybernetické bezpečnosti ve školách.
Kdo za projektem stojí a jak pomůže?
Garantem kvality a metodické podpory je Národní pedagogický institut ČR (NPI ČR). Ten je klíčovým partnerem ministerstva školství a spravuje například známý Jednotný metodický portál MŠMT, který pedagogům nabízí ověřené materiály a inspiraci pro výuku. Díky tomu mají školy jistotu, že podpora bude profesionální a skutečně využitelná v praxi.
Co to znamená pro školy v Jihočeském kraji?
Pro pedagogy a školy v našem regionu představuje projekt AIDIG skvělou příležitost, jak posílit digitální gramotnost celých sboroven a vyzkoušet si inovativní přístupy k výuce. Na portálu Jihoskop se tématu vzdělávání učitelů věnujeme dlouhodobě – informujeme například o akcích, jako je „Letní škola moderních učitelů“. Projekt AIDIG do této snahy o zvyšování kvalifikace perfektně zapadá.
Celá iniciativa je stěžejním prvkem Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+, jejímž hlavním cílem je modernizovat české školství na všech úrovních.
Projekt NPO 3.1 – AIDIG tak otevírá nové možnosti, jak se ve školách lépe připravit na digitální budoucnost. Učitelům dodá jistotu při práci s technologiemi a žákům usnadní vstup na budoucí pracovní trh.