„Jsem rád, že mezi oceněnými letos figurují dlouholetí úspěšní ředitelé škol všech stupňů, zaměření i velikostí, učitelé různých aprobací, ale také ti, kteří svou kariéru věnovali mimoškolní práci s mládeží v oblasti umění nebo sportu. Jejich příklady ukazují, že inspirativní pedagogické osobnosti můžeme najít v každém kraji, ve velkých městech i na malých venkovských školách,” řekl ministr Bek v úvodu slavnostního ceremoniálu.
Medaile MŠMT se udělují za významnou pedagogickou, výchovnou, vědeckou nebo uměleckou práci, dlouhodobé a vynikající působení v resortu školství nebo za mimořádně záslužný čin při zajišťování a zlepšování podmínek pro výchovu a vzdělávání v České republice. Medaile se udělují ve dvou stupních, a sice 1. stupně (stříbrná) a 2. stupně (bronzová).
Kandidáty a kandidátky na medaile mohou navrhovat zástupci škol, vyučující, rodiče, žáci, ale i široká veřejnost. O udělení medaile rozhoduje ministr školství na základě došlých návrhů. Autorem návrhu medaile je akademický sochař Zdeněk Kolářský.
Ocenění medailí 1. stupně z Jihočeského kraje
Mgr. Miloš Blecha
Pan Miloš Blecha působí na Vyšší odborné škole a střední škole v Sezimově Ústí, je uznávanou středoškolskou autoritou a odborníkem v rámci výchovného a kariérového poradenství. Celoživotně se zabývá modulovým vzdělávacím systémem odborného vzdělávání v České republice. Je průkopníkem a spoluautorem koncepce oborů L0+H, ve které bylo ověřováno propojení teoretického a praktického vzdělávání na středních odborných školách. V současnosti nadále spolupracuje s Národním pedagogickým institutem v rámci optimalizace koncepce odborného vzdělávání. Díky své erudici, empatickému a lidskému přístupu je pan Miloš Blecha respektovanou osobností mezi kolegy, studenty i odbornou veřejností.
PaedDr. Marie Nedvědová
Paní Marie Nedvědová stála v čele Základní školy Máj II v Českých Budějovicích od jejího vzniku a školu po 34 letech k poslednímu červenci opustila. Byla zakladatelkou a průkopnicí projektů, které školu řadí mezi výjimečné. Jako první v republice otevřela třídy pro mimořádně nadané děti. Téměř dvacet let platila škola i za experta na výuku zrakově postižených žáků. Úspěšně integrovala děti s handicapem do běžné výuky, aby pak mohly bez potíží postoupit do středního školství a dále do života. Paní Nedvědová vedla školu s otevřeností k moderním trendům a inovacím. Její ochotu, vstřícnost a dobrosrdečnost oceňují nejen členové pedagogického sboru, ale také žáci, jejich rodiče a absolventi. Když chodila paní Marie Nedvědová po největším budějovickém sídlišti ráno do práce, obvykle ji doprovázelo několik dětí. Chtěly si povídat, pochlubit se nebo svěřit. Existuje pro pedagoga jasnější důkaz, že svou práci dělá dobře?
Zdroj: MŠMT, Foto: MŠMT